Založ si blog

Prudérnosť alebo zdravý rozum?

Som odchovaná na „televíznych pondelkoch“. Zbožňovala som rozhlasové hry. Hnevala sa, že nemôžem chytiť stanicu Devín, na ktorej išla vážna hudba. Nie preto, že sa to tak malo. Páčilo sa mi to, bolo to krásne a ušľachtilé. A za každou tou nádherou bolo kopec driny majstrov…

Páni herci a panie herečky, ktorí do hĺbky študovali každú postavu, aby pochopili jej pravý zmysel. Pokora, spisovný jazyk, úcta k umeniu ako k niečomu, čo kultivuje ducha. Spracovanie diel svetových autorov (tí ruskí mi vôbec nevadili, práve naopak, boli zárukou niečoho hlbšieho, nadštandartného). Proste – úplne iný hodnotový rebríček.

Vybavujú sa vám známe tváre vážených umelcov? Aj mne, ale nebudem písať ich mená. Zopár ich ešte žije. Asi im je veľmi ťažko, keď okolo seba vidia túto bakchanáliu…

Nemyslím, že som prudérna. V deväťdesiatych rokoch som celkom v pohode vnímala uvoľnovanie mravov. Mám na mysli uvoľňovanie typu – predaj časopisu Sextabu. Dokonca som si ich párkrát aj kúpila. No v živote by mi nenapadlo, kam to až môže zájsť.

Uvidieť v známom divadelnom stánku, na mieste kultivácie ducha, krst básnickej zbierky CLITORIA, je nonsens! Absurdnosť, ktorá presne poukazuje na to, kam sme sa až dostali. Riaditeľ divadla krstí básnickú zbierku lubrikačným gélom. Úvod jednej básne znie: „Urob ma v stoji, krásne ti stojí…“. Na recepcii sa ponúkal vraj vynikajúci koláč s názvom „vylíž ma“. Čítala som, že zdanlivo kontroverzná téma vzbudila veľký záujem.

Je toto normálne?

Vôbec si nemyslím, že všetok ten hnus, nekultúrnosť, čo nás obklopuje, je náhoda. Čím viac to pozorujem, chápem, že tento stav je výsledkom cieleného záujmu úzkej skupiny ľudí. Tých, ktorí nepotrebujú, aby sme boli múdri, rozvážni, kultivovaní. Človek, ktorý pozoruje svet okolo seba, vytvára si vlastný názor, zvažuje všetky pre a proti, je náročný v prvom rade na seba, tak takýto človek sa nedá riadiť. Je sám sebou, nech sa deje čokoľvek.

Ale táto sebranka, pár zdegenerovaných jedincov, ktorá chce vládnuť celému svetu, potrebuje, aby sme boli infikovaní práve takýmto zrúdnym myslením a konaním… Aby nám také správanie prišlo prirodzené a normálne, dokonca cool. Oni nepotrebujú ľudí s veľkým „Ľ“, ale zveri. Nažrať sa, vyspať sa, zasexovať si a najlepšie, keď budeš zo všetkých najlepší a všetci o tom budú vedieť.

Myslím, že som práve ublížila zverom. Tí by sa neznížili k takému konaniu. No môžeme si za to sami. Sami sme naskočili na ľahšiu cestu. Zachcelo sa nám byť lepším, mať viac… ale bohužiaľ, nie lepším človekom a mať viac lásky a pokory.

Niekomu safra záleží na tom, aby sme boli horší ako zveri. A my sme im v tom dokonale nápomocní.

To bola teda bomba.

07.05.2024

My sme sa ako deti inak zabávali. Lepili sme si do vlasov žuvačky, obhadzovali sme sa špongiami, ktoré smrdeli jak šľak. Jasné, nebol to ideál ani ušľachtilej zábavy, ani ničoho podobného, aj v tej dobe bolo potrebné mať široké lakte, šikanovali sa deti, pre rôzne dôvody. Od priezviska, cez situáciu doma, až po kilá navyše. Nemal sa im kto venovať, radšej si zahryzli do [...]

Som gay, no a čo!

07.03.2023

Zazvonil zvonček. Pri bráne stojí postava, na niekoho sa podobá. Vnučka? Čo by tu tá robila, chodievajú len raz do roka, v lete. Tak kto je to v tom ružovom kabáte? Božinku, veď je to Janko! V lete s rodičmi neprišiel, nedalo sa mu, tak sa ukázal teraz. Joj či som rada. Kráčam chodníkom ku bráničke a pomaly sa snažím spracovať, čo vidím. Oči už nemám najlepšie, veď [...]

Nový trend v materskej škôlke

06.03.2023

O Overtonových oknách som po prvýkrát počula pred pár rokmi. Zaujalo ma, že ich autor bol ekonóm, ktorý vo svojej teórii vystihol, ako jednoducho, v pár krokoch, urobiť z toho, čo je nemorálne najväčší trend. A ten, kto ukáže, že cisár je nahý, je najväčší idiot. Zacielené na deti Som obyčajná žena, mama štvrtáčky. Sem-tam mi spomenie, že jej spolužiačky [...]

majský

Zomrel známy slovenský podnikateľ Jozef Majský

19.05.2024 19:38

Spája sa najmä s kauzami tunelovania nebankoviek BMG Invest a Horizont Slovakia.

atentát Fico nemocnica rooseveltova

Schvaľoval atentát na Fica. Muža odsúdili v superrýchlom konaní, pôjde do väzenia

19.05.2024 18:19

Muž skandoval nenávistné heslá pred nemocnicou, v ktorej sa Fico zotavuje zo zranení utrpených pri stredajšom atentáte.

Kaliňák, Šutaj Eštok,  Gašpar

Jednou z verzií vyšetrovania atentátu na Fica je, že útočník nebol osamelým vlkom

19.05.2024 16:38, aktualizované: 17:50

Šutaj Eštok upozornil, že spolupáchateľmi neboli dvaja ľudia z Handlovej, ako sa šírilo na sociálnych sieťach.

irán.  Ebráhí Raísí

V Iráne havaroval jeden z prezidentských vrtuľníkov, pátrajú po ňom

19.05.2024 16:04, aktualizované: 18:12

Spolu s Raísím cestoval aj iránsky minister zahraničných vecí a ďalší predstavitelia. Ich stav je nejasný.

absurdistan

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6716x
Priemerná čítanosť článkov: 1679x

Autor blogu

Kategórie