Založ si blog

To bola teda bomba.

My sme sa ako deti inak zabávali. Lepili sme si do vlasov žuvačky, obhadzovali sme sa špongiami, ktoré smrdeli jak šľak. Jasné, nebol to ideál ani ušľachtilej zábavy, ani ničoho podobného, aj v tej dobe bolo potrebné mať široké lakte, šikanovali sa deti, pre rôzne dôvody. Od priezviska, cez situáciu doma, až po kilá navyše. Nemal sa im kto venovať, radšej si zahryzli do jazyka, pretože aj rodičia brali ako šikanu ako niečo, čo „zoceľuje osobnosť.“ Alebo sa pamätáte na to:

Nerev, lebo ti dám na to dôvod? Dnes som si spomenula na zmesku zážitkov z detstva z iného dôvodu. V diári naplánované pracovné telefonáty a do toho mi volajú zo školy, kde mám dieťa na druhom stupni. Vo viacerých školách nahlásili bombu. Deti stáli vonku, v daždivom počasí, čakali na rodičov, ktorí ich prídu zobrať. Boli radi, že sa nemusia učiť. A rodičia? Krásna úloha: Vyjasniť vážnosť situácie zamestnávateľovi, ktorý nie vždy je prístupný na takéto móresy, prípadne prosiť starých rodičov, susedov z ulice, či by sa nemohli na pár hodín postarať o ratolesť.

Mohli. Ja mám už dieťa doma, ale spolu s ňou ďalšie, ktoré nemali kde ostať. Našťastie už sú v takom veku, že im netreba vytvárať program. Jediné, čo chcú, je teplý obed, nad ktorým neohrnú nos, prístup na Wifi a svätý pokoj. To posledné by som potrebovala aj ja. Začína mi pracovný hovor. Z izby sa ozýva hluk. Pripomína mi to kovidové časy, kedy sme sa mnohí pokúšali pracovať vo fakt neznesiteľných podmienkach.

Toš k zábave, ktorú niekto považuje za skvelú. Nahlasovanie bômb. Možno tých, čo prišli s tak skvelým nápadom, treba zamestnať. Keď máš ruky a hlavu zamestnané, nemáš čas na hlúposti.

Severná Kórea príde k nám

30.05.2024

Turecko, Grécko, ani Chorvátsko ma nebralo. Mala som „svoju“ vysnívanú dovolenkovú destináciu. Hltala som jeden dokument za druhým, spájala sa s cestovateľmi, ktorí tam boli a ukázalo sa, že dostať sa tam nie je až tak jednoduché, ako by sa mohlo zdať. Keď som povedala rodičom, kam chcem ísť, otca, rodeného flegmatika to rozhodilo: „A čo si sa s koňom zrazila?!” [...]

Prudérnosť alebo zdravý rozum?

08.05.2024

Som odchovaná na „televíznych pondelkoch“. Zbožňovala som rozhlasové hry. Hnevala sa, že nemôžem chytiť stanicu Devín, na ktorej išla vážna hudba. Nie preto, že sa to tak malo. Páčilo sa mi to, bolo to krásne a ušľachtilé. A za každou tou nádherou bolo kopec driny majstrov… Páni herci a panie herečky, ktorí do hĺbky študovali každú postavu, aby pochopili jej [...]

Som gay, no a čo!

07.03.2023

Zazvonil zvonček. Pri bráne stojí postava, na niekoho sa podobá. Vnučka? Čo by tu tá robila, chodievajú len raz do roka, v lete. Tak kto je to v tom ružovom kabáte? Božinku, veď je to Janko! V lete s rodičmi neprišiel, nedalo sa mu, tak sa ukázal teraz. Joj či som rada. Kráčam chodníkom ku bráničke a pomaly sa snažím spracovať, čo vidím. Oči už nemám najlepšie, veď [...]

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Credit Suisse, UBS

Švajčiarske mesto Vernier zakázalo bilbordy, Zürich a Bern ho chcú nasledovať

27.07.2024 06:12

Nenápadné švajčiarske mesto Vernier s 38 000 obyvateľmi sa stalo prvou švajčiarskou obcou, ktorá vo svojich uliciach zakázala komerčnú reklamu.

absurdistan

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8462x
Priemerná čítanosť článkov: 1692x

Autor blogu

Kategórie